Όταν πριν από καιρό οι ισλαμιστές του Ερντογάν ανέλαβαν την εξουσία της Τουρκίας, δημιουργήθηκε σε όλους μας το εύλογο ερώτημα, αν η γειτονική μας χώρα, που εδώ και πολλούς αιώνες αποτελεί τον βασικότερο αντίπαλό μας, θα συνέχιζε να παραμένει ένα δημοκρατικό κράτος ή θα υπέκυπτε στην απολυταρχία και τον σκοταδισμό της θεοκρατίας του Ισλάμ.
Το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού λαού διατηρούσε αρκετές αμφιβολίες για τη «δημοκρατικότητα» των Τούρκων ισλαμιστών και τελικά οι φόβοι μας επαληθεύτηκαν αρκετά γρήγορα, με την εντελώς προκλητική δήλωση της ισλαμικής κυβέρνησης του Ερντογάν να μετατρέψει το σημαντικότερο σύμβολο της ορθόδοξης πίστης και της ελληνικής ιστορίας, την Αγία-Σοφία σε μουσουλμανικό τέμενος, σε τζαμί.
Η ενέργεια αυτή της Τουρκίας να μετατρέψει, χρησιμοποιώντας νομικά μέσα, τη χρήση της Αγία-Σοφίας σε ισλαμικό ναό, έρχεται σε απόλυτη σύγκρουση με την απόφαση του τουρκικού υπουργικού συμβουλίου στις 24 Οκτωβρίου 1934, που καθόρισε τη μετατροπή της εκκλησίας της Αγία-Σοφίας, που είχε ήδη μετατραπεί σε τζαμί, απ’ την εποχή της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης το 1453, σε μουσειακό χώρο.
Ο σκοπός της αλλαγής της μέχρι τώρα χρήσης του ιστορικού αυτού ναού της Ορθοδοξίας σε ισλαμικό τέμενος και πάλι που επιδιώκουν οι Τούρκοι ισλαμιστές, φανερώνει ολοκάθαρα την έντονη προκλητική στάση της φύσης του Ισλάμ και την έλλειψη σεβασμού προς την πίστη του διαφορετικού.
Όπως επιτάσσει η ίδια η ισλαμική θρησκεία, η μετατροπή ενός ναού κάποιας άλλης θρησκείας σε ισλαμικό τέμενος, αποτελεί «ιερή πράξη» γιατί, σύμφωνα με τη συνήθως μισαλλόδοξη αντίληψη του ισλαμισμού, η καταπάτηση χώρων λατρείας των άλλων θρησκειών, επιδεικνύει την «κυριαρχία» της μουσουλμανικής πίστης έναντι των «απίστων», όπως πιστεύουν οι μουσουλμάνοι.
Τα ιστορικά παραδείγματα είναι αρκετά. Πολλοί ινδουιστικοί ναοί στην Ινδία, όταν πέρασαν στην κυριαρχία των μουσουλμάνων της περιοχής, μετατράπηκαν σε ισλαμικά τεμένη.
Την ίδια τύχη είχαν μάλιστα διάφοροι εβραϊκοί τόποι του αρχαίου Ισραήλ, την περίοδο που κατέκτησαν την περιοχή εκείνη οι Άραβες και κατόπιν οι Οθωμανοί μουσουλμάνοι, όπως ο τάφος της Ραχήλ στη Βηθλεέμ, ένα τμήμα του τάφου των Πατριαρχών Αβραάμ, Ισαάκ και Ιακώβ στη Χεβρώνα, όπως επίσης πάνω στα συντρίμμια του Ναού του Σολομώντα, οι ισλαμιστές ύψωσαν έναν απ’ τους μεγαλύτερους και ιερότερους ναούς τους, για να δείξουν στον κόσμο ότι το Ισλάμ «υπερίσχυσε» του ιουδαϊσμού.
Τον ίδιο στόχο είχαν και οι Οθωμανοί κατακτητές της Πόλης και της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, όταν μετέτρεψαν την Αγία-Σοφία σε τζαμί το 1453, οι οποίοι ήθελαν να καυχηθούν για την «υπεροχή» της πίστης του Μωάμεθ έναντι της Χριστιανοσύνης.
Το ίδιο, όπως είναι ξεκάθαρο, προσπαθούν να κάνουν και σήμερα οι άνθρωποι του Τούρκου ισλαμιστή Ερντογάν, με τις ανεπίτρεπτες προσπάθειές τους, για να επαναφέρουν την πίστη του Ισλάμ στον ιερότερο χώρο της Ορθόδοξης Χριστιανοσύνης και να τον ατιμάσουν τόσο προκλητικά για ακόμη μια φορά.
Η καθαρά βέβηλη πράξη της τουρκικής ισλαμικής κυβέρνησης, ίσως είναι ένας προάγγελος ακόμα μεγαλύτερων κακών στο μέλλον, που θα έπρεπε να μας κάνει ιδιαίτερα προσεκτικούς.
Εκτός όμως απ’ αυτό, η επαίσχυντη αυτή πρόταση της ισλαμικής πια Τουρκίας, θα έπρεπε να προκαλούσε παγκόσμια κατακραυγή, γιατί όπως τόνισαν πολλές εξέχουσες προσωπικότητες της Ορθοδοξίας και του πολιτικού κόσμου της Ελλάδας, η μετατροπή του μουσειακού χώρου της Αγία-Σοφίας σε τζαμί, είναι έγκλημα εναντίον όλης της ανθρωπότητας και ένα απειλητικό μήνυμα του Ισλάμ προς όλες τις άλλες θρησκείες του κόσμου.
Η ανησυχητική αυτή πρόκληση πρέπει να μας απασχολήσει όλους μας, ανεξάρτητα απ’ τη θρησκευτική πίστη του καθενός, γιατί αν πρόκειται οι Τούρκοι ισλαμιστές να αρχίσουν και πάλι να ακούν τους ιμάμηδές τους να τους καλούν για «ιερό πόλεμο» εναντίον των «απίστων» απ’ τους μιναρέδες που περιζώνουν, κατά τρόπο ατιμωτικό, την Αγία-Σοφία, θα μπορούν κάλλιστα και οι απανταχού Ορθόδοξοι Χριστιανοί να διεκδικούν να μυρίσουν ξανά το λιβάνι στο ναό της Αγία-Σοφίας.
{jcomments on}