Όπως όλα τα θέατρα και η ΣΤΟΑ (Μπισκίνη 55, Ζωγράφου τηλ. 210 7702830) που γιορτάζει 43 χρόνια, ετοιμάζει τα έργα της χειμερινής περιόδου.
Έτσι, ξεκινάει τον Οκτώβριο 2013 με τα «Επείγοντα Περιστατικά» του…..προικισμένου Αρκά, που είναι η ολοκλήρωση του πρώτου του έργου, «Εχθροί εξ αίματος».
Το Σκιάχτρο το Νοέμβρη του 1973…
Στα «Επείγοντα Περιστατικά» κάποια μέλη του ανθρώπινου οργανισμού προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της επιβίωσής τους, μετά από ένα σοβαρό τροχαίο.
Ενώ ο ασθενής βρίσκεται σε καταστολή, αυτά συναντιόνται για να ενημερώσουν το ένα το άλλο για την πορεία της κατάστασής του και φυσικά του μέλλοντός τους. Οι συγκρούσεις τους δεν διαφέρουν από τις κλασικές ανθρώπινες συγκρούσεις, αφού όλα τα όργανα θεωρούν τον εαυτό τους απαραίτητο για τον οργανισμό.
Όμως, στην δεύτερη πράξη, ο οργανισμός έχει να αντιμετωπίσει μια απρόσμενη παρουσία, αφού το αριστερό νεφρό τώρα είναι μεταμοσχευμένο και φυσικά είναι ένας ‘ξένος’. Κάποια όργανα δεν θέλουν καθόλου τον αλλοδαπό, ενώ κάποια άλλα, αισθάνονται ότι με την παρουσία του και τις υπηρεσίες του, εξασφαλίζουν ένα μεγαλύτερο προσδόκιμο.
Το ανέβασμα έργου του Αρκά από τη ΣΤΟΑ, έχει ιδιαίτερη σημασία , αφού ανανεώνει μια παλιά συνεργασία που ξεκίνησε από τα πρώτα της βήματα. Τότε, ο τωρινός συγγραφέας, δεν είχε ακόμη ασχοληθεί ούτε με τη συγγραφή θεατρικών κειμένων, ούτε με τα κόμικς.
Από το 1977 μέχρι το 1980, ο Αρκάς είχε την εικαστική ευθύνη για τα έργα που παρουσιάζονταν τότε, προκαλώντας τον γενικό θαυμασμό για την ευρηματικότητα και τη φαντασία του. Τώρα , στην ίδια σκηνή, θα παιχτεί δικό του έργο.
Το Δεκέμβριο συνεχίζει το «Σκιάχτρο», του Πέτερ Βάις, δεν έχει ξαναπαιχτεί ποτέ από άλλο θέατρο, και παρουσιάστηκε μέσα στη δικτατορία το 1973, παίρνοντας πολύ δύσκολα άδεια από τη λογοκρισία, η οποία είχε απαγορέψει περί τους 50 στίχους, κάτι που είχε κάνει τον Βάις να αρνηθεί, κατ’ αρχήν, να δώσει τη συγκατάθεσή του για το ανέβασμα του έργου.
Ήταν το έργο που εκείνη την εποχή υπήρξε η πολιτική αναφορά των φοιτητών που πλημμύριζαν την ΣΤΟΑ για να εκδηλωθούν εναντίον της χούντας και παιζότανε μάλιστα την ημέρα των γεγονότων του Πολυτεχνείου , πράγμα που ανάγκασε την Ασφάλεια να κλείσει τότε τη ΣΤΟΑ για έναν μήνα.
Το θέμα του, επικεντρώνεται στην αποικιοκρατική πολιτική της Πορτογαλίας στη Μοζαμβίκη και την Αγγόλα, αλλά σαφώς αναφέρεται έμμεσα σε κάθε μορφή κατοχής, στρατιωτικής επέμβασης ή οικονομικής κατάκτησης και εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων και των φυσικών πόρων μιας χώρας από μία ιμπεριαλιστική δύναμη, δηλαδή πολύ γνώριμες καταστάσεις για τη χώρα μας, γι’ αυτό και η επιλογή του για τη φετινή χρονιά.
Οι 3 μονόλογοι «Με όλο μου το είναι», από πέρσι, θα παίζονται σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο, κάθε Τρίτη και Τετάρτη, μόνο για λίγες εβδομάδες στην αρχή της περιόδου.
Στα δύο έργα, εκτός από τη Λήδα Πρωτοψάλτη και τον Θανάση Παπαγεωργίου, θα πάρουν μέρος οι βασικοί συνεργάτες της ΣΤΟΑΣ Εύα Καμινάρη, Ευδοκία Σουβατζή και Κοραλία Τσόγκα και τέσσερις νέοι ηθοποιοί, οι Λεονάρδος Μπατής, Χριστίνα Πλατανιώτη, Γιώργος Πέππας και Θόδωρος Τουμπάνος.