Κέλλυ Σταμουλάκη: Το θέατρο για παιδιά οφείλει να είναι η πιο «πολυτελής» και γενναιόδωρη ψυχαγωγία!

0
541

Γεννήθηκε στην Αθήνα, είναι συγγραφέας, σκηνοθέτης, ηθοποιός και στιχουργός Σπούδασε θέατρο στις δραματικές σχολές Βεάκη και Χατζίκου και σκηνοθεσία κινηματογράφου στο New York College.

Έχει γράψει θεατρικά έργα και παραμύθια για παιδιά, σενάρια για ταινίες μικρού μήκους, δίδαξε θεατρική αγωγή και θεατρικό παιχνίδι σε παιδιά και εκπαιδευτικούς. Είναι μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, της ΑΕΠΙ και μέλος του Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Θεάτρου για Παιδιά και Νέους ASSITEJ Greece.

«Οι εικόνες είναι το κλειδί στον κόσμο της ιστορίας μας, καθώς αιχμαλωτίζουν την όραση και την ακοή μας.»

Από το 2002 που ίδρυσε το δικό της θίασο «Αβάντι» έχει εντυπωσιάσει με τις αξιόλογες υπερπαραγωγές της για το παιδικό θέατρο. Την φετινή σεζόν παρουσιάζει το μιούζικαλ «Πρίγκιπας και Φτωχός» με πολύ γνωστά ονόματα καλλιτεχνών και έχει ενθουσιάσει μικρούς και μεγάλους. 

Μαζί μας η σπουδαία Κέλλυ Σταμουλάκη……. 

Για μια ακόμη φορά και τη φετινή χρονιά, μας εντυπωσιάσατε με την παράσταση για παιδιά που ανεβάσατε με το θίασό σας ΑΒΑΝΤΙ . Μέχρι πότε θα παίζεται και γιατί επιλέξατε το «Πρίγκιπας και Φτωχός»; Μήπως λόγω κρίσης;

«Σωστά μαντέψατε. Ο «Πρίγκιπας και Φτωχός» είναι ένα έργο που αντικατοπτρίζει την εποχή που ζούμε, μιλάει για τα προβλήματα και την ελπίδα του κόσμου μας. Θα παίζεται μέχρι τις 24 Απριλίου στο Αβάκιο Παιδικό Στέκι.»

Τι μηνύματα θέλατε να περάσετε στα παιδιά με το έργο αυτό; Μήπως έχει να κάνει και με το μπούλινγκ;

«Η ανάγνωση του έργου είναι πολυεπίπεδη, αναφέρεται σε πολλά θέματα, μεταξύ αυτών στις κοινωνικές συγκρούσεις, τη δικαιοσύνη, την ισονομία, την εντιμότητα, την κοινωνική ταυτότητα που δημιουργεί ένα ρούχο, δηλαδή ένα ρούχο μπορεί να σου αλλάξει τη ζωή, τη μια στιγμή να είσαι Φτωχός και την άλλη Πρίγκιπας, το διαχρονικό θέμα του μπούλινγκ μεταξύ συνομηλίκων και πολλά άλλα ακόμα.»

Και πάλι κάνατε μουσικό θέατρο. Πιστεύετε ότι η μουσική μέσα στο έργο ελκύει πιο πολύ το παιδί; Αντιλαμβάνεται τα νοήματα καλύτερα;

«Η μουσική δημιουργεί ένταση συναισθημάτων, αποτελεί σημαντικό συνδετικό κρίκο ανάμεσα στο λόγο και την εικόνα, όταν είναι οργανικά δεμένη με το έργο. Φέτος τα παιδιά έρχονται σε επαφή με 30 μουσικά όργανα επί σκηνής και αυτό συντελεί ουσιαστικά στη διάπλαση της αισθητικής τους.»

Μια πολυέξοδη υπερπαραγωγή σε καιρούς δύσκολους. Με γνωστούς ηθοποιούς και τραγουδιστές να συμμετέχουν. Κι όμως το θέατρο είναι γεμάτο. Το περιμένατε όταν κάνατε τα σχέδιά σας;

«Από την πολύχρονη εμπειρία μου στο θέατρο για παιδιά, είχα την ελπίδα πως για μία ακόμα φορά το κοινό θα αναγνωρίσει την ποιότητά μας και θα μας ανταμείψει. Επιπλέον, όταν έχεις πλάι σου τον Τάσο Χαλκιά, τη Μελίνα Κανά, την Κωνσταντίνα, τον Ορέστη Τρίκα και συνολικά 16 ηθοποιούς και ερμηνευτές αυτού του βεληνεκούς οι προδιαγραφές για επιτυχία είναι μεγάλες».

Κάθε χρονιά μας προσφέρετε ό,τι καλύτερο, ό,τι πιο ακριβό, θέαμα για παιδιά και γονείς, με οποιοδήποτε κόστος; Πόση σημασία έχει για σας αυτό;

«Αν δεν το είχα καταφέρει, νομίζω, πως δε θα είχα λόγο ύπαρξης στο χώρο αυτό. Αυτός ήταν άλλωστε ο σκοπός που ίδρυσα το θίασο Αβάντι, με τη φιλοσοφία πως το θέατρο για παιδιά οφείλει να είναι η πιο «πολυτελής» και γενναιόδωρη ψυχαγωγία. Φυσικά για να το πετύχουμε αυτό έχουμε όλοι μειώσει κατά πολύ τις αμοιβές μας.»

Κάτι που σας είπε και σας εντυπωσίασε κάποιο πιτσιρίκι μετά το τέλος της παράστασης;

«Πρόσφατα ήρθε ένα πιτσιρίκι 5-6 ετών και μου είπε πως όταν μεγαλώσει θα γίνει δικαστής για να ελευθερώσει τη δικαιοσύνη, που σε μία σκηνή του έργου ανυψώνεται ως σύμβολο δεμένη.»

Τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν την αξία μιας παράστασης;

«Αν κρίνω από το γεγονός που σας είπα προηγουμένως, από τα δεκάδες παρόμοια περιστατικά που συμβαίνουν καθημερινά, από τον ενθουσιασμό και τις αντιδράσεις τους, κατά τη διάρκεια της παράστασης, θα πω ανεπιφύλακτα ναι!»

Και πάλι συνεργάζεστε με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα στη μουσική. Κρατάει χρόνια αυτή η…συνεργασία; Πως είναι;

«Με τον Λαυρέντη συνεργαζόμαστε ανελλιπώς από το 2002, έχουμε ανακαλύψει έναν κώδικα επικοινωνίας που δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Είναι υπέροχη αίσθηση με τους συνεργάτες σου να λες λίγα και ο άλλος να καταλαβαίνει πολλά.»

Τι προσέχετε περισσότερο και κατ αρχήν όταν ανεβάζετε ένα έργο;

«Κατ’ αρχήν επιλέγω το θέμα που θέλω να επικοινωνήσω, βρίσκω τον παραμυθιακό δρόμο να το κάνω ιστορία και για να γίνουν αντιληπτές οι έννοιες του κειμένου, το σκηνοθετώ, μετατρέποντας το λόγο σε εικόνες. Οι εικόνες είναι το κλειδί στον κόσμο της ιστορίας μας, καθώς αιχμαλωτίζουν την όραση και την ακοή μας.»

Είναι δυσκολότερο ένα έργο για παιδιά απ ότι για μεγάλους;

«Σίγουρα είναι πιο δύσκολο, γιατί το είδος αυτό του θεάτρου θέτει πολλούς περιορισμούς. Πρέπει με την πιο απλή γλώσσα να καταφέρεις να συνθέσεις πολύπλοκα θέματα, δράση, σκέψεις, ιδέες και συναισθήματα χωρίς να μπερδέψεις ή να φοβίσεις τα παιδιά και φυσικά να έχεις εκπληρώσει τον πρωταρχικό ρόλο του θεάτρου, την ψυχαγωγία.

Ένα άλλος λόγος που είναι δύσκολο αυτό το είδος είναι η ηλικιακή και πολιτισμική ανομοιογένεια των θεατών μας. Παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικοί, παππούδες και γιαγιάδες…..πρέπει να τους κερδίσουμε όλους .»

Μελλοντικά σας σχέδια;

«Έχω ήδη ετοιμάσει το νέο μου θεατρικό έργο, αυτή τη στιγμή δουλεύω το ομώνυμο παραμύθι που θα εκδοθεί κι αυτό από τις εκδόσεις «Διάπλαση», όπως και τα προηγούμενα τέσσερα παραμύθια μου. 

Επίσης, είμαι σε μία στιγμή της πορείας μου όπου φλερτάρω με την ιδέα να σκηνοθετήσω και μία παράσταση για ενήλικες αν και τη μεγάλη μου αγάπη και αφοσίωση θα συνεχίσω να την δίνω στο θέατρο για παιδιά.» 

{jcomments on}

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here