Επίδαυρος: Αντιδράσεις για τον Λιγνάδη-Σήκωσαν πανό με σύνθημα «Βιαστής Είναι».

0
312

Νέα παρέμβαση σε καλλιτεχνικό χώρο για την αποφυλάκιση του Δημήτρη Λιγνάδη, αυτή τη φορά στο θέατρο της Επιδαύρου. Θεατές σήκωσαν πανό με σύνθημα «Βιαστής Είναι».

Αντιδράσεις στην κοινωνία και στον καλλιτεχνικό χώρο προκάλεσε η αποφυλάκιση του Δημήτρη Λιγνάδη με καταβολή εγγύησης, μετά την καταδίκη του για δύο βιασμούς ανηλίκων.

Μετά τις παρεμβάσεις κατά τη διάρκεια θεατρικών παραστάσεων την Παρασκευή (15/07) σε Καλαμάτα, Ναύπλιο και στη Μικρή Επίδαυρο, το βράδυ του Σαββάτου (16/07) πραγματοποιήθηκε ακόμη μια.

Πιο συγκεκριμένα, λίγο πριν την έναρξη της παράστασης «Πέρσες» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο θέατρο της Επιδαύρου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, θεατές σήκωσαν πανό με σύνθημα «Βιαστής Είναι».

Στο κατάμεστο θέατρο, παρουσία σχεδόν 8.000 θεατών, φώναζαν και συνθήματα κατά της δικαστικής απόφασης για την αποφυλάκιση του πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.

Λίγα λόγια για την παράσταση από το anagnostis.org

Οι Πέρσες του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, μετά την πρεμιέρα της Παρασκευής, επαναλαμβάνονται και σήμερα Σάββατο στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και για μία ακόμα φορά, το κοίλον και η ορχήστρα ενώνονται για να «συμμετάσχουν» σε μια κοινή συζήτηση για την ήττα, τη δυσκολία της παραδοχής της και την αμηχανία της συνέχειας, με τη συμμετοχή εθελοντών που εισέρχονται σταδιακά στον χώρο, συνθέτοντας μια «κοινωνία» που αναζητά το νήμα της ύπαρξης μετά την καταστροφή, σαν αντικατοπτρισμός της παρούσας ιστορικής συγκυρίας.

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς επιλέγει να ακολουθεί από τη μια την Αισχύλο, αλλά από την άλλη να παρουσιάζει την αρχαιότερη σωζόμενη τραγωδία, με τη δική του οπτική ωμά, από την ερμηνεία μέχρι τον ήχο της, έχοντας ντύσει τους πρωταγωνιστές με σύγχρονα ρούχα, ακόμα και κοστούμια, για να χειροκροτηθεί στο τέλος από το κοινό, αλλά και να ακούσει και κάποια αρνητικά σχόλια.

Το εντυπωσιακό τοπικό στοιχείο, ωστόσο, που φάνηκε να συγκινεί το σύνολο του κοινού, που είχε κατακλίσει το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, ήταν ο χορός των Περσών, που δεν αποτελείτο από γέροντες, αλλά από ένα πλήθος νέων ανθρώπων που γέμισαν τη σκηνή, «ξεφυτρώνοντας» από παντού: 40 εθελοντές όλων των ηλικιών-μέλη του Εξωραϊστικού Συλλόγου Επιδαύρου, εμφανίζονταν ξαφνικά στη σκηνή, είτε ερχόμενοι από τα καθίσματα των θεατών, είτε από τα απέναντι πεύκα.

Οι ντόπιοι ηθοποιοί, που καταχειροκροτήθηκαν από τον κόσμο ήταν εθελοντές στην παράσταση και ο ρόλος τους ήταν να δείξουν μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Καρατζά, τη σχέση που μπορεί να έχει ένας λαός με τους πολιτικούς. Ότι συνιστά μια κοινωνία που προσπαθεί να βρει πού θα υπακούσει, όπως έχει δηλώσει ο σκηνοθέτης σε πρόσφατη συνέντευξή του.

Μια κοινωνία, δηλαδή, που ξεκινάει με πίστη, τη χάνει όταν μαθαίνει την τραγωδία στη Σαλαμίνα και σιγά σιγά αρχίζει να φαντασιώνεται τη διαδικασία της εξέγερσης, αναζητώντας το νήμα της ύπαρξής τους μετά την καταστροφή.

Περιγράφει ο Καρατζάς σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή», τη συνάντηση των πολιτών με τον παράτολμο Ξέρξη, αρχηγό της εκστρατείας των Περσών κατά των Ελλήνων:

«Γίνεται για πρώτη φορά τόσο ευθεία ρήξη με την Πολιτική αρχή. Δημιουργείται τέτοιος κλυδωνισμός, σαν να καταστρέφεται εντελώς στην τελευταία σκηνή η πιθανότητα δόμησης μιας κοινωνίας, καθώς έχει αφανιστεί ο λαός της. Βλέπουμε ένα πλήθος να αποχωρεί σχεδόν αποδομώντας και αλληλολιντσάροντας ο ένας τον άλλον».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here